Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna Twierdza Zdobywców
Wejdź do Twierdzy i ogrzej się gdyż Twoja podróż musiała być nużąca.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wady mechaniczne i fabularne DnD

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna -> Dungeons & Dragons - Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neerg
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:15, 07 Wrz 2005    Temat postu: Wady mechaniczne i fabularne DnD

Właśnie… jak podoba wam się mechanika tegoż systemu, który właściwie słynie chyba najbardziej z wyżej wymienionej. Jakie widzicie jego wady, usterki lub niedopowiedzenia? Czy jest on realistyczny?

I druga rzecz: jakie wady fabularne widzicie w tymże systemie? Dużo przeciwników zarzuca mu brak klimatu, co według mnie jest bzdurą, jako że ten kreuje MP. Dużo osób twierdzi też że jest to system przeznaczony do h&s, co IMO również mija się z prawdą- DnD ma może najlepszą mechanikę z wszystkich systemów, a już na pewno najprostszą, dlatego jest wybierany przez większość osób chcących posiekać gobliny, lecz świetna mechanika to plus a nie wada. Jeśli ktoś stawia na fabułę i odgrywanie postaci to mechanika nie przeszkadza mu w tym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rennard
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 23:37, 07 Wrz 2005    Temat postu:

Największym minusem dla mnie to punkty atrybutów. Mianowicie chodzi mi o to że kożyści czerpiemy dopiero kiedy mamy parzystą liczbę (12, 14, 16, 18 itd) Weźmy przykład jakby ktoś miał 16 intelektu, a ktoś inny 17. Według systemu ten z 17 wcale nie jest mądrzeszy od tego z 16, bo mają taki sam modyfikator... Tworzenie postaci przypomina wypełnianie podania o kredyt (jakby tu zrobić tak żeby dostać jak najwięcej) a nie o to przecież chodzi... Troche mniej ale denerwuje fakt że barbarzyńca raczej nie może używać ciężkich zbroi. Dlaczego? Wszyscy barbarzyńcy urodzili się z "ciężkozbrojofobią"? Kolejny głupi motyw jest taki, że żadnym klasom, nie licząc łotrzyka nie opłaca się atakować z ukrycia. Bo tylko łotrzyk z tego powodu dostaje ukradkowy atak. Troche dziwne, bo przecież każdy wojownik potrafi dobrze, a nawet lepiej przebić z ukrycia mieczem niż łotrzyk.
To już polskie tłumaczenie, ale i tak denerwuje, przynajmniej mnie.
Bo jak można przetłumaczyć Vorpal na Migbłystalny???????Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HunteR
Moderator
Moderator



Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Czw 0:37, 08 Wrz 2005    Temat postu:

Fakt, mechanika jest wsumie najprostsza. Sama gra też (zwłaszcza jeśli poruwnać ją do Wampira czy innych pokrewnych). Dziesiątki tabel i wykresów oraz innych informacji zawartych już w samym Podręczniku Gracza świadczą co innego ale to tylko pozory. System jest też bardzo elastyczny więc łatwo można go przerobić tak aby każdemu grało się wygodnie.

Cytat:
Troche mniej ale denerwuje fakt że barbarzyńca raczej nie może używać ciężkich zbroi. Dlaczego? Wszyscy barbarzyńcy urodzili się z "ciężkozbrojofobią"?


Tutaj choodzi raczej o to że Barbarzyńca jest poprostu lapiej zaprawiony od zwykłego wojownika z powodu życia w niebezpiecznej dziczy itd. Poza tym Barbarzyńca raczej woli rzucać się w wir walki nie zawracając sobie głowy obrażeniami dzięki czemu nie ucierpi na tym szybkość i refleks. Poza tym jest jeszcze szał.

Cytat:
Bo tylko łotrzyk z tego powodu dostaje ukradkowy atak. Troche dziwne, bo przecież każdy wojownik potrafi dobrze, a nawet lepiej przebić z ukrycia mieczem niż łotrzyk.


No cóż. Właśnie po to jest rozgraniczenie na klasy. Jeden lepiej robi to a drugi tamto. Zresztą zbroja wojownika raczej przeszkadza w takich czynnościach. Poza tym po to właśnie jest wieloklasowość. Robisz Woj/Łtr i już. A przepisy zawsze można nagiąć i jeżeli MG i pozostali gracze się zgodzą to nie widzę problemu żeby dana postać dysponowała specjalizacjami innej postaci. Zawsze można też stworzyć nową klasę prestiżową np. Egzekutor - wojownik który choć jest silny, nosi ciężkie pancerze i potrafi się posługiwać każdą bronią, specjalizuje się w zabijaniu "po ciuchu" dzięki czemu zyskuje część specjalizacji Łotra. Zawsze w razie potrzeby może też rzucić się do przodu i siekać wszystkich jak leci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Balder
Stały Bywalec
Stały Bywalec



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 1:15, 08 Wrz 2005    Temat postu:

Widzę drogi Rennardzie, że nie znasz dokładnie zasad Cool .

Z zaskoczenia może zaatakować każdy. Każdy otrzymuje plusy. Jeżeli jakakolwiek postać atakuje z ukrycia czy z zaskoczenia, przeciwnik traci premię ze zręczności, uników itp. do pancerza. Po za tym jeżeli atakujesz z zaskoczenia to atakujesz pierwszy Very Happy. Logiczne Wink.
Natomiast zdolność łotrzyka "Ukradkowy atak" nie jest atakiem z zaskoczenia, a precyzyjnym ciosem zadanym w czułe miejsce przy wykorzystaniu słabych punktów przeciwnika i jego nieuwagi (w czym pomaga "flanka"). No, a tylko ta klasa (i jej podobne, jak chocby zabójca) poprostu specjalizują się w takich "zabiegach".

Jeżeli chodzi o modyfikatory, to nie masz do końca racji.
Owszem, jeden koleś ma te 16 intelektu, drugi 17, i mają te same modyfikatory, co ma jednoznaczny wpływ na ich zdolności. Jednak jest to przybliżone odzwierciedlenie ich możliwości umysłowych. Pamiętaj że ten drugii chcąc stać się bystrzejszym wystarczy, że poświęci swemu rozwojowi odrobinę czasu (podniesie wartość cechy o 1), a drugii z koleji będzi musiał przyswięcić temu (w przybliżeniu) 2 razy więcej Smile.
Po za tym, jeżeli przypuśćmy, obaj są czarodziejami, to ten pierwszy może rzucać zaklęcia maksymalnie 6. poziomu, gdy ten z wyższym intelektem może rzucać również czary 7. poziomu.
Równierz innech cechy mają swoje "drobne" zastosowanie (czyli uwzględnia się całą cechę, nie tylko modyfikator).
Siła odpowiada za udźwig.
Zręczność decyduje o inicjatywie wrazie "remisu".
Kondycja określa m.in. "kto jest szybszy" wrazie wyścigu/pościgu.
Intelekt, Roztropność i Charyzma stanowią o dostępie do zaklęć.

Ale nie powiem. D&D ma swoje niedociągnięcia; jednak w 99% dotyczy to niezbalansowania. Szczególnie mam na myśli niektóre czary.
Równierz niektóre klasy i rasy mają swoje "ale" co w większości zostało poprawione w 3.5


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rennard
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 1:25, 08 Wrz 2005    Temat postu:

no tak masz racje, ale moim zdaniem bardziej sprawiedliwe by było gdyby każdy punkt coś dawał, tak jak to jest w Neuroshimie.
Znam te zasady, ale głównie chodzi mi o to że teoretycznie wg. systemu wojownik nie ma szans zabić jednym ciosem z ukrycia swojej ofiary(takiej silniejszej, powiedzmy 4 poziomowej, nie wyrzucając krytyka). Powinno być coś takiego jak rzut obronny ofiary przed śmiwrcią. Chyba że coś atkiego jest a ja o tym nie pamiętam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Balder
Stały Bywalec
Stały Bywalec



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 1:55, 08 Wrz 2005    Temat postu:

No to jest taki mały szkopuł.
Do epickich czynów, trzeba epickich poziomów. Wink

Ale jak to Roele często powtarza, zasady można zmieniać wedle własnych potrzeb. No i wyobraźnia pzredewszystkim Very Happy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tab
Admin
Admin



Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 9:33, 08 Wrz 2005    Temat postu:

Największe błądy ? Nie odkryłem Razz Dawniej tylko miałem problemy z odgrywaniem wielkich bitew. Teraz? Teraz mam jeszcze bardziej rozwiniętą wyobraźnie Wink Do odrywania bitew służą mi kostki Razz Każda kostak oznacza siłę oddziału, a obronę wyznacza średnia iliść kp np. woja na 3 poziomie Smile

Tak, DnD jest przygotowane na wszystko. W dnd jest naprawdę duża ilośc zasad i urozmaiceń. Same atuty pozwalają zrobić postać idealnei dopasowaną do nas. To mi się w dd podoba...
Co do atakowania wojownikiem z ukrycia. Wojownik jest przygotowany do walki w starciu - łotrzyk nie. To wiele wyjaśnia.

Mały OT. Poszedł text o DnD 3.5. Wiadomo moze kiedy jest polska premiera i co się w środku znajduje ? Czy są to tylko poprawione zasady, czy też całkowicie nowe ?

Pozdrawiam

Tab


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roele
Skryba
Skryba



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 12:43, 08 Wrz 2005    Temat postu:

3 edycja ma w systemie wad bez liku. Największą jest tropiciel... cała klasa jest jedną wielką pomyłką, zdecydowanie "najsłabsza" ze wszystkich. Naszczęście w edycji 3,5 został on wybalansowany i teraz opłaca się nim grać.
Po za tym system walki czasem wydaje się zbyt zagmatwany. Mnogość akcji, pod akcji, nie akcji, pełnych akcji, rund połowicznych i tego wszystkiego, naprawde może odstraszyć niedoświadczonego gracza... Jednak i to zostało poprawione w edycji 3,5.
Ponad to co wymieniłem jest bardzo wiele niedociągnieć, zbytnia przekrętność pewnych czarów, umiejętności i tego typu rzeczy. Jednak jak już pisałem 3,5 zostało odpowiednio "dorobione" i tam tego typu problemy już sie nie pojawiają Smile

Tym samym chyba odpowiedziałem na pytanie Taba, 3,5 jest koniecznością Wink

A jeśli chodzi o łotrzyka i ataki ukradkowe, proszę zajrzeć na tą stronkę -> [link widoczny dla zalogowanych] Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wilu
Wędrowiec
Wędrowiec



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RDW

PostWysłany: Pon 3:12, 10 Paź 2005    Temat postu:

Tab. ten sposób z kostkami to ja ci pokazałem morze go trochę poprawiłeś
A tak, co do wad zbyt łatwo zapamiętać statystyki potem nie ma tego klimatu, gdy gracz mówi ze taki demon ma między tyle a tyle hp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tab
Admin
Admin



Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 9:12, 10 Paź 2005    Temat postu:

Dlatego sam kupuję podręczniki jak mam kase i robię własne potwory, bądź wymyślam nowy wygląd potworom, by gracze nie skapli się o co chodzi SmileSmile

No tak pomysł z kostkami pokazałaś, ale teraz mam inny SmileSmile Lubię odgrywać sceny wojny w edytorze do Warcrafta. TO JEST GENIALNY POMYSŁ ! Wink

Pozdro

Tab


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HighElvenMaster
Więzień



Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:11, 15 Paź 2005    Temat postu:

Jako że w kolejnym napadzie szczeniackiego "buntu" usunął i ten post, rekonstuuję jego zawartość (na oko).
neerg


Edycja 3.5 wcale nie jest taka doskonała, nie rozumiem czemu ale usunięto kilka dobrych kombinacji (np. czemu ostrość nie kumuluje się z Poprawionym trafieniam krytycznym?).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HighElvenMaster dnia Sob 1:03, 29 Paź 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
neerg
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:02, 16 Paź 2005    Temat postu:

HighElvenMaster napisał:
(np. czemu ostrość nie kumuluje się z Poprawionym trafieniam krytycznym?)


Ostry migbłystalny sejmitar. Wojownik/ mistrz oręża z atutami poprawione trafienie krytyczne. Krytyk 10-20 i przy krytyku automatycznie zabija.

Oto dlaczego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pseudo
Wędrowiec
Wędrowiec



Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:03, 20 Paź 2005    Temat postu:

HighElvenMaster, przpaki da się tworzyć zawsze. W każdej edycji.

A że klasy nie są niezbalansowane w 3,5 to zaleta a nie wada. Wiele rzeczy się teraz nie kumululeje i dobrze bo to ogranicza munchkinizm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna -> Dungeons & Dragons - Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin