Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna Twierdza Zdobywców
Wejdź do Twierdzy i ogrzej się gdyż Twoja podróż musiała być nużąca.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[Klasy] Paladyni - co o nich sądzicie?

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna -> Dungeons & Dragons - Forum ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Valita
Weteran
Weteran



Dołączył: 02 Wrz 2005
Posty: 319
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sigil, Miasto Drzwi

PostWysłany: Sob 16:50, 01 Paź 2005    Temat postu: [Klasy] Paladyni - co o nich sądzicie?

Jedną z najbardziej wkurzających, a jednocześnie najbardziej lubianych klas w D&D stanowią paladyni. Są to postacie o tyle kontrowersyjne, że istnieje chyba setka podstawowych definicji 'dobra', którego paladyni mają strzec... Przykładowo, co zrobić ma ów 'świętobliwy rycerz', gdy widzi dziecko złej rasy - np. goblina, będącego w widocznym niebezpieczeństwie? Ma go uratować, czy pozwolić, by zginęło? Z jednej strony, przecież to dopiero dziecko, które mogło nie zaznać jeszcze 'skażenia złem', a z drugiej - w końcu jego rasa słynie z wyjątkowego okrucieństwa i niesprawiedliwości...

I co wtedy? Co powinien uczynić paladyn? Jestem bardzo ciekawa, jakie jest wasze zdanie, i jak oceniacie tych 'świętobliwych rycerzy'. Może zdażyło wam się prowadzić jednego z nich? A może mistrzowaliście w sesji z jego 'udziałem'? Jakie są wasze odczucia? Moim zdaniem to postać bardzo trudna do odegrania... A co wy o tym sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rennard
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Sob 17:20, 01 Paź 2005    Temat postu:

Zgadzam się z tym że to bardzo trudna w prowadzeniu postać. Gracz na początku musi zdecydować jak będzie odgrywać swego rycerza. Może przecież być ascetycznym sukinkotem-egzekutorem(patrz łaskobójcy z tormenta Wink ), bądź też opływającym w bogactwa rycerzem w złotej zbroi na białym koniu, który bardziej myśli o sobie niż o innych. Można też być szlachetnym, ZAWSZE pomagającym wszystkim (niezależnie od rasy) Sługą dobra. Był gdzieś taki kodeks, że paladyn nigdy nie wbija swemu wrogowi noża w plecy, nie atakuje od tyłu i nie wykożystuje podtknięć swego przeciwnika w walce i poza nią.

A teraz pytanie do ludzi znających się na dd lepiej odemnie:
Czy paladyn może na poczatku wybrać sobie jako bóstwo złego boga? Czy można już od pierwszego poziomu (nie doprowadzając swojego dobrego pladyna do upadku) zostać złym rycerzem zachowując część zdolności a część zmieniając (np. wykrycie zła, na wykrycie dobra)?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HunteR
Moderator
Moderator



Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Sob 17:35, 01 Paź 2005    Temat postu:

Raczej wszysko jest możliwe w D&D ale według zasad z PG jest to nie możliwe. Wkońcu Paladyn ma ograniczenie do charakteru Praworządnego Dobrego więc raczej nie mógłby służyć złemu bóstwu z takim charakterem. Ja sam jednak uważam że charakter Praworządny Dobry jako "konieczny" dla Paladyna to głupota. Wkońcu czasem prawo kłóci się z pojęciem dobra i co wtedy? Myślę że lepszy charakter dla Paladyna to Neutralny Dobry. Jest dobry, pomaga innym a jednak nie zwraca uwagi na prawo ludzkie chyba że kłociło by się to z dobrem któremu służy.

Wracając jeszcze do pytania Rennarda to myślę że taki Paladyn nie byłby już paladynem. Wszak oni mają za zadanie służyć dobru. Są takim zbrojnym ramieniem kościoła/świątyni. Jeśli natomiast już na początku chcesz mieć Paladyna służącego złu to nic nie stoi na przeszkodzie żeby zaczynac jako Upadły Paladyn. Można też zawsze stworzyć nową klasę baującą na Upadłym Paladynie dodając parę innych bajerów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roele
Skryba
Skryba



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:43, 02 Paź 2005    Temat postu:

Ha ha ha... panowie... Paladyn z definicji jest osobą służącą dobru Very Happy Zły paladyn... to już nie paladyn Wink to po prostu zły wojownik Razz a, aby zostać kawalerem zła należy się troszke pomęczyć. PG z zalożenia jest dla ludzi chcących grać dobrymi postaciami. Jednak na pewno klasa dla czempiona mroku, znalazła by się w Księdze Plugawego Mroku Wink

Jeśli natomiast chodzi o paladynów... Jest to klasa bardzo dobra. Mają wiele niezastąpionych zdolności. Nakładanie rąk, gracja, wierzchowiec, smite... Jednak zarazem trudno jest zrobić silnego paladyna. Jest to postać, która ma największe "wymagnia" jeśli chodzi o statystyki. Aby taki paladyn się sprawdził musiałby mieć wsyoką siłe, kondycję, charyzmę oraz Mądrość... No i do tego dochodzi naprawde spore wyzwanie w odgrywaniu postaci Wink Jednak paladyn jest wartościowym nabytkiem każdej drużyny i moje postaci zawsze szanują takowego, nawet jeśli mają sprzeczne wartości Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HunteR
Moderator
Moderator



Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Nie 16:03, 02 Paź 2005    Temat postu:

Cytat:
Ha ha ha... panowie... Paladyn z definicji jest osobą służącą dobru Very Happy Zły paladyn... to już nie paladyn


Czyli tak jak napisałem powyżej Twisted Evil

Doszedłem jednak do takiego wniosku że Paladyn to coś w stylu dwuklasowego Wojownika/Kapłana więc można by na począdku taką postać sobie zrobić. Wojownik z domieszką Kapłana złego bóstwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna -> Dungeons & Dragons - Forum ogólne Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin