Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna Twierdza Zdobywców
Wejdź do Twierdzy i ogrzej się gdyż Twoja podróż musiała być nużąca.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

WFRP 2 ED

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna -> Warhammer
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lord Pawello
Admin
Admin



Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:41, 07 Wrz 2005    Temat postu: WFRP 2 ED

Co sądzicie o 2 edycji?
Mi się bardzo podoba, wole ją, niż 1 ED. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Balder
Stały Bywalec
Stały Bywalec



Dołączył: 01 Wrz 2005
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 18:03, 07 Wrz 2005    Temat postu:

I bardzo dobrze, w końcu po to robi się nowe edycje. Smile

Ja co prawda nie grałem w żadną edycję, jednak nie co się orientuję. Jednymi słowy, 2. edycja przedstawia dość wysoki poziom, jeżeli mozna tak powiedzieć o eRPeGu.
Ale najważniejsze co można powiedzieć o nowym "Młotku" to magia. W tej grze czarodziej może być na prawdę kimś Very Happy.

Szczerze mówiąć, choć moim liderem jest D&D 3 ed., to mam wielką ochotę zagrać w choćby krótką kampanię w Warhammer'a Smile.
Na żal, aby to ziściło się, bedę musiał chyba pojechać do kumpla do Lęborka Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rennard
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 20:51, 07 Wrz 2005    Temat postu:

Fajnie byłoby pograć, ale z ceną to oni przeadzili. Wolę juz sobie kupić Monastyr+dodatki (tyle samo mi wyjdzie) a i przy okazji wspomoge polski światek fantasy;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roele
Skryba
Skryba



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:14, 16 Wrz 2005    Temat postu:

Co tu ukrywać. I ja bym zagrał, no ale podręcznika na pewno nie kupie. Jestem wiernym fanem dungeona, ale nie mam klapek na oczach, chętnie bym zagrał w coś innego. Mimo to, cena podręcznika skutecznie odstrasza wszelkich zainteresowanych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Krush-Varrok
Wędrowiec
Wędrowiec



Dołączył: 10 Wrz 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Khorinis

PostWysłany: Pon 19:34, 03 Paź 2005    Temat postu:

Miałem tą przyjemność zagrać w obydwie edycje i muszę przyznać że dwójka jest o wiele lepsza , poprawiono wiele ewidentnych 'bugów' , nowy system czaró podoba mi się o wiele bardziej , ale kilku rzeczy można było jeszcze poprawić Wink np. losowanie postaci bo wybieranie między węglarzem a śmieciarzem mi się nie uśmiecha :\ ( tak , wiem , pech , można było wylosowac lepiej Wink )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wilu
Wędrowiec
Wędrowiec



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RDW

PostWysłany: Pon 1:45, 10 Paź 2005    Temat postu:

swietnan gra grałem tylko kilka razy ale ful wypas polecam karzedemu Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Riczi
Wędrowiec
Wędrowiec



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z bumbelandii

PostWysłany: Śro 1:03, 12 Paź 2005    Temat postu:

Przyznam ze gralem tylko w pierwsze edycje, wiec nie mi oceniac druga... dodam jednakze ze ogolem to nie przywiazuje duzo uwagi do systemu jako GM (!?) co moze wydawac sie dziwne... Najwazniejsza jest wyobraznia i klimat, czego niestety moim graczom brakuje Sad Ciezko cokolwiek z nich wydusic sensownego. Dlatego wraz z jednym kumplem mam zamiar stworzyc wlasny system, co prawda nie tak rozbudowany jak dnd czy wfrp, ale swoj Smile Zobaczymy co wyjdzie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
RaV
Obywatel
Obywatel



Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 12:04, 12 Paź 2005    Temat postu:

Ja gram 7 lat w warhammera i wolę go od D&D Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Flapjack
Wędrowiec
Wędrowiec



Dołączył: 04 Paź 2005
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZKF Ad Astra

PostWysłany: Śro 15:00, 12 Paź 2005    Temat postu:

Nowa edycja według mnie ma sporo zalet i parę wad.

Pierwsze sprawa która rzuca się w oczy to oprawa graficzna. Dostajemy podręcznik w twardej oprawie dobrze zszyty (nie rozleci się nawet na najtwardszych łbach upierdliwych graczy) z kolorowymi kredowymi kartkami. Niestety jakość ilustracji wacha się od bardzo klimatycznych to strasznie kichowatych wstrzeliwujących się bardziej w koncepcje Hiegh Fantasy niż Dark (na czele z okładką i rysunkiem przedstawiającym Gortreka i Feliksa).

Druga rzecz to zmiany w świecie i mechanice.
Jeśli chodzi o świat to wszyscy znający pierwszą edycje bardzo się zdziwią kiedy zauważa że wiele z ich wiedzy jest zupełnie nieaktualne.
Zapomnijcie o wewnętrznym wrogu i storyline które on wprowadzał. Nowy młotek jest całkowicie kompatybilny z swoim bitewnym odpowiednikiem a czas akcji został ustalony zaraz po Sztormie Chaosu - największej inwazji chaosu od czasów Magnusa Pobożnego. Daje to mistrzowi wiele możliwości fabularnych i pozwala podkreślić "mroczną stronę" gry.
Niestety nowa edycja nie podaje tak dokładnego opisu świata jak stara kreśląc nam jedynie kontury starego świata (ale będą dodatki które się tym lepiej zajmą Cool.

Zmiany w mechanice ogolenie wyszły na plus o wiele bardziej sensowne rozłożenie cech, podział na umiejętności (które w końcu możemy podnosić) i zdolności (które po prostu się nabywa),uatrakcyjnienie walki o specjalne manewry i magia (o niej więcej za chwile). Poniekąd jednak nowa edycja nie ustrzegła się pewnych anachronizmów - jak np. profesje (wiem, wiem że to wizytówka Warhammera Wink )czy tabela trafień krytycznych. Ogólnie jednak zmiany bardzo mi się podobają – gdyż będąc nową wersją starych zasad unowocześniają je, nie tracą tego co moim zdaniem w niej najlepsze czyli intuicyjności.

Rzeczą na którą warto się dłużej zastanowić to magia która została zupełnie zmieniona i bardzo dobrze. Poprzednia edycja nie rozróżniała za bardzo magii kapłańskie i zwykłych "hokus pokus" ta już to czyni. Pojawiła się też sensowne kosmologiczne wytłumaczenie magii za którym poszło podział na różne tradycje. Podręcznik jasno mówi że magia pochodzi z chaosu wiec nie powinno nikogo dziwić że pechowy mag może wywołać manifestacje tej potęgi Twisted Evil. Nareszcie granie magiem ma sens i postać czarodzieja/kapłana budzi respekt.

Na koniec cenna która moim zdaniem jest lekko przesadzona ale takie są prawa rynku a podręcznik sprzedaje się bardzo dobrze.

Pozdrawiam

Flap


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna -> Warhammer Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin