Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna Twierdza Zdobywców
Wejdź do Twierdzy i ogrzej się gdyż Twoja podróż musiała być nużąca.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Najlepszy system

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna -> Karczma
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
neerg
Moderator
Moderator



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:34, 31 Sie 2005    Temat postu: Najlepszy system

No właśnie... wyszło już naprawdę dużo systemów RPG, najpopularniejszy system DnD jest wielokrotnie krytykowany, zaś główne zarzuty jakie są mu stawiane to to, że jest to system dla rzeźników i nie ma w nim miejsca dla odgrywania postaci, że jest on mydełkowy i bez klimatu. Według mnie to bzdura, wszystko zależy od MG. DnD uważam za dobry system, dość uniwersalny z dobrą mechaniką. Monastyr zaś cenię sobie za klimat, orginalność i fakt, że każde państwo w tym systemie jest inne i ciekawe. Grałem też w Wampira, wprawdzie niewiele ale nie przypadł mi specjalnie do gusty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tab
Admin
Admin



Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 7:34, 01 Wrz 2005    Temat postu:

W co grałem ? W Wrahammera, w DnD, mam podręczniki do Wiedźmina, Earthdawna i Neuroshimy, ale w ostatnie trzy nie gram. Przydało by się aby ktoś podkreślił mi zalety owych trzech.
Co sądzę o DnD ? To samo co mój poprzednik. Jest to dobry system, lecz momentami, brak pomysłu np. na odegranie wojny.

Warhammer - system, w którym jest walka, lecz gracze nic za to nei dostają(EXP). Chcą mieć poziomy - muszą odegrać dobrze postać, aby pod koniec sesji dostać EXp, za grę. To mi się podoba. I nic więcej. Te wszystkie klasy są dziwne "Przepatrywacz" itp.

Pozdro

Tab


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roele
Skryba
Skryba



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 12:12, 01 Wrz 2005    Temat postu:

D&D, D&D i jeszcze raz D&D !! Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Matka wszystkich RPGów, jedyny prawdziwy, reszta to zaledwie pochodne Wink

A tak na poważnie D&D ma najbardziej rozwinięty system, nie tylko walk, może podpasować każdemu. Faktycznie najczęsciej jest kojarzony z czystymi rąbankami ale tak wcale być nie musi. Jeśli masz ochote na troche mroku, grasz w Ravenlofcie. Jeśli chcesz być bohaterem grasz w Faerunie. Jeśli masz ochote na coś całkowicie innego grasz w swoim własnym świecie.

Nikt nie każe wam dawać XP za potworki. To co jest napisane w podręczniku nie zawsze jest świętością. Jeśli ktoś chce odgrywac postać i grać pod tym kątem, może to robić Wink Nie jedna sesja odbyła się bez choćby jednego rzutu na trafienie. Tak naprawde D&D może być każdym innym systemem rgp, nawet lepszym Wink

A w ramach ciekawostki. Krajem, w którym WFRP jest najbardziej popularne jest... Polska Very Happy Ludzie przyzwyczaili sie warmłotka. Wszscy w niego grali bo nie było nic innego Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HunteR
Moderator
Moderator



Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 412
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Krakowa

PostWysłany: Czw 16:09, 01 Wrz 2005    Temat postu:

Jedyny plus Wiedźmina: Gry Wyobraźni jest taki że bazuje na prozie Sapkowskiego. Poza tym to porażka. Choć sam w niego nie grałem to jednak sporo się naczytałem i nasłuchałem i z tego wynika że jest bardzo nie przyjazny graczowi. Błędy w mechanice są wszechobecne. Jeśli ktoś lubi Geralta i świat wykreowany przez Sapkowskiego, chciałby wcielić sie w Wiedźmina to najlepiej zrobić własny setting do D&D bazując na opisach z książek, ewentualnie z podrecznika do Wiedźmina. A dlaczego akurat D&D? Po pierwsze uważam że jest najbardziej elastyczny i przy odrobinie wyobraźni można go dostosować do każdego świata, nawet Sci-Fi czy Cyberpunk (zresztą wystarczy spojżeć na KotOR którego mechanika jest tworzona w oparciu o D&D). Po drugie świat w którym żyje Geralt, Jaskier i reszta "ferajny" jest bardzo podobny do takich światów D&D jak FR czy Greyhawk. Wystarczy dorobić kilka klas, zmienić kilka umiejętności i czarów i Wiedźmin Role Play jak malowany Wink
Zresztą ktoś już chyba chciał zrobić taki setting (na takich samych zasadach jak do Warcrafta) do Wiedźmina więc możliwe że jest już gotowy gdzieś na necie.

Cytat:
Nikt nie każe wam dawać XP za potworki. To co jest napisane w podręczniku nie zawsze jest świętością. Jeśli ktoś chce odgrywac postać i grać pod tym kątem, może to robić


Dokładnie. Podręczniki to tylko wskazówki. W kilka(naście) minut można go łatwo zmodyfikować i dostosować do własnych potrzeb. Ale wiadomo że ogólne zasady muszą być bo jak by ich nie było to każdy robiłby swoje systemy i pogrywał w nie w wąskim gronie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roele
Skryba
Skryba



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 17:33, 01 Wrz 2005    Temat postu:

HunteR napisał:
Jedyny plus Wiedźmina: Gry Wyobraźni jest taki że bazuje na prozie Sapkowskiego. Poza tym to porażka. Choć sam w niego nie grałem to jednak sporo się naczytałem i nasłuchałem i z tego wynika że jest bardzo nie przyjazny graczowi. Błędy w mechanice są wszechobecne.


Ja akurat w W:GW grałem i mogę Ci powiedzieć, że faktycznie jest to porażka Wink Kiedy sie ukazał nie byłem tak doświadczonym graczem jak dziś ale i tak dało sie odczuć jego niedociągnięcia. System stworzony na fali filmowej wiedźmino-manii, widać nie przemeślany do końca... A szkoda... nie jestem wielkim fanem prozy pana Sapkowsiego, ale wiem, że klimat ma. Swego czasu mówiono o "Wiedźminie 2nd Edition" Laughing Ale pomysł chyba upadł... może to i lepiej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tab
Admin
Admin



Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Czw 17:56, 01 Wrz 2005    Temat postu:

Na czym polegają owe błędy ? Strasznie się rzucają w oczy ?
Wiem, że nietrzeba dawać XP za potwory, podkreśliłem tylk, że Warh jest na to przygotowany i to mi się podoba.
Przecież jak już powiedziano, nawet kilak sesji, moze się odbyć bez rzutów na trafienie.
Czyli mówicie żebym nawet nie próbował grac w wiedźmina ?

Pozdro

Tab


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roele
Skryba
Skryba



Dołączył: 31 Sie 2005
Posty: 228
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 18:10, 01 Wrz 2005    Temat postu:

Tab napisał:
Na czym polegają owe błędy ? Strasznie się rzucają w oczy


Wyobraź sobie gre, której autorzy przez cały podręcznik utrzymują, że systemu nie ma, a jeśli jest to w śladowych ilościach i, że wyobraźnia zawsze przewyższa rzut kostką. A jednak na Każdej stronie masz tabelke Very Happy tylko zamiast "gdy wypadnie 6" masz napisane "gdy będziesz miał super suckes". Wyobraź sobie, chaos w podręczniku i na sesji Wink

Tab napisał:
Czyli mówicie żebym nawet nie próbował grac w wiedźmina


TAK !! Very Happy

Tab napisał:
Wiem, że nietrzeba dawać XP za potwory, podkreśliłem tylk, że Warh jest na to przygotowany i to mi się podoba.


No właśnie, a jak komuś zachce się więcej potyczek Wink albo zagrać magiem Wink Na to WH zdecydowanie nie jest przygotowany. A takie D&D na przykład jest przygotowane na wszystko Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rennard
Moderator
Moderator



Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Śro 22:17, 07 Wrz 2005    Temat postu:

Dla mnie Neuroshima
System przygotowany przez, no jakby to powiedzieć... graczy. I to widać, brak typawej dla zagranicznych gier sterylności, towrzenie postaci nie przypomina wypałniania PIT'u (tak, tutaj każdy punkt coś daje, a nie tak jak w DnD: 15 siły to za mało, nie jesteś jeszcze wystarczająco silny, musisz mieć 16 a będziesz silniejszy...) Mnóstwo klas, wiele niewyjaśnoinych rzeczy, czyli takich które MG sam może wymyślić, nic nie jest narzucone, i to twórcy na prawie każdej stronie podręcznika podkreślają. Przeszkodą może być tylko język podręcznika, nie przeznaczony dla młodszych graczy;)
Poza ty to jest Polskie i jest na prawde DOBRE! Nawet Amerykanie go od nas kupili a to juz o czymś świadczy.
Uwielbiam klimat zniszczonych samochodów, pościgów po zniszczonych autostradach i bandyckich porachunkach a'la dziki zachódWink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Twierdza Zdobywców Strona Główna -> Karczma Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin